Maamkio 'het groeten' - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Maji Brands - WaarBenJij.nu Maamkio 'het groeten' - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Maji Brands - WaarBenJij.nu

Maamkio 'het groeten'

Door: MajiPapallona

Blijf op de hoogte en volg Maji

29 Oktober 2016 | Tanzania, Mwanza

hajambo? habari? sijambo! nzuri asante!

De Tanzanianen houden van uitgebreid groeten zei mijn Kiswahili juf al, iets wat ik nu aan levende lijven ondervind.

Nu mag The Gambia the smiling coast of africa heten, hier kunnen ze er ook wat van.

En kom je er niet helemaal uit in Swahili, dan kom je met vriendelijke zwaai of thumbs up ook een heel eind.

Ik bedenk me al bewust zijnde van de nieuwsgierig onderzoekende blikken, dat het universeel zou kunnen zijn.
Ik lach jij lacht, een kettingreactie van positivisme en vriendelijkheid.
Heel simpel en fijn.

En ondanks dat ik misschien soms een kleine aarzeling voel, gevormd door het feit dat ik niet iedereen aan de glimlach zal krijgen...(60 % idealist 40% realist :)
Besluit ik de onzekerheid niet te voeden.

Ik ga ervoor, het past mij.












Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Mwanza

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2016

Maamkio 'het groeten'

04 Oktober 2016

nymbani (thuis)
Maji

v

Actief sinds 24 Sept. 2016
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 1661

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

24 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

24 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: